Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur. Afdeling Klantondersteuning is bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.

Adres

Zorgkantoor Zorg en Zekerheid
Haagse Schouwweg 12
2332 KG Leiden

Route via Google Maps

Wij staan voor u klaar

Thumbnail Safoera

Safoera

Klantadviseur

Thumbnail Karin

Karin

Klantadviseur

Thumbnail Lieneke

Lieneke

Klantadviseur

Thumbnail Rina

Rina

Klantadviseur

Thumbnail Wout

Wout

Klantadviseur

Thumbnail Fenna

Fenna

Klantadviseur

iWlz 2.2

U leest hier alles wat u moet weten over het werken met het landelijke cliëntvolgsysteem iWlz 2.2.

iWlz 2.1 is een landelijk cliëntvolgsysteem. Hierin kunt u cliënten volgen in alle fasen van de keten: indiceren (CIZ), toewijzen (zorgkantoor), leveren van zorg (zorgaanbieder) en opleggen van de eigen bijdrage (CAK). Kortom: iWlz 2.1 is een bron van informatie over Wlz-zorg en een systeem dat de administratieve lasten vermindert.

Digitaal cliëntgegevens uitwisselen

De ketenpartijen (CIZ, zorgkantoren, zorgaanbieders en CAK) wisselen in iWlz 2.1 digitaal gegevens uit op cliëntniveau.

Onderdelen iWlz 2.1

iWlz 2.1  bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Een procesmodel: hierin zijn de afgestemde ketenprocessen opgenomen.

  • Een berichtenmodel: dit model stroomlijnt de informatie- en berichtenstromen in de keten.

  • Berichtstandaarden: de berichtstandaarden zorgen voor uniforme taal en eenduidige definities bij het registreren en uitwisselen van gegevens.

  • Het Voorschrift Zorgtoewijzing: dit voorschrift bevat de spelregels voor de manier van administreren.

Kijk hier voor nieuwsberichten en aankondigingen.

Heeft u vragen over iWlz?

Ma t/m vr 08:30 tot 17:00 uur