Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur. Afdeling Klantondersteuning is bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur.

Adres

Zorgkantoor Zorg en Zekerheid
Haagse Schouwweg 12
2332 KG Leiden

Route via Google Maps

Wij staan voor u klaar

Thumbnail Safoera

Safoera

Klantadviseur

Thumbnail Karin

Karin

Klantadviseur

Thumbnail Lieneke

Lieneke

Klantadviseur

Thumbnail Rina

Rina

Klantadviseur

Thumbnail Wout

Wout

Klantadviseur

Thumbnail Fenna

Fenna

Klantadviseur

Op woensdagochtend 3-3-2021 is de nieuwsbrief van februari 2021 verzonden. Er was onduidelijk ontstaan over het stukje 'MUT einde zorg'. 

Hierbij een aanvulling: 

Het gaat hier om het vroegtijdig stoppen van het MPT. Als er een overbruggingstoewijzing staat met de juiste einddatum hoeft hier geen MUT einde zorg op geplaatst te worden. Ook bij opname en overlijden hoeft de MUT niet geplaatst te worden. Het gaat hier dus echt om zorg die halverwege de toewijzing gestopt wordt.

Het oude stukje was:

Heeft een aanbieder een toewijzing  voor bijvoorbeeld MPT en wordt het leveren van zorg bij een cliënt gestopt? Dan is het belangrijk dat er ook een MUT einde zorg wordt geplaatst. Dit heeft te maken met berichtenverkeer naar het CAK. Het CAK ontvangt van ons dat er een MAZ geplaatst is en maakt hier de berekening voor de eigen bijdrage van de cliënt op. Wanneer een aanbieder stopt met declareren wordt dit niet automatisch doorgezet naar het CAK. Een MUT einde zorg doet dit wel. Daarom willen wij aan aanbieders vragen om altijd een MUT einde zorg te doen wanneer de zorg gestopt wordt.

Ook wanneer een cliënt opgenomen is in het ziekenhuis zal het MPT doormiddel van een MUT einde zorg gestopt moeten worden. Meer informatie hierover is te vinden op de website van het CAK.