PGB Portaal

Publicatiedatum 24.03.2022

Zorgkantoor Zorg en Zekerheid wil in 2022 aansluiten op het PGB portaal. Vanaf dat moment kunnen budgethouders in de regio’s Amstelland en de Meerlanden en Zuid-Holland Noord alle zaken rondom het pgb zelf regelen in dit nieuwe digitale systeem. Van het opstellen van een zorgovereenkomst samen met uw zorgverlener tot het declareren van de zorg. Via het portaal gaat dit eenvoudiger, sneller en worden fouten voorkomen.

E-mail en DigiD

Om straks als budgethouder, vertegenwoordiger of zorgverlener met het PGB portaal aan de slag te kunnen heeft u een eigen e-mail adres en DigiD nodig. Wij zullen u daarom ter voorbereiding vragen om uw e-mail adres met ons te delen. Dit kunnen wij bijvoorbeeld doen wanneer we telefonisch contact met u hebben of tijdens een huisbezoek. Heeft u nog geen DigiD? U kunt deze aanvragen op de website van DigiD.

AGB-code voor uw zorgverlener

Hiernaast hebben zorgverleners een AGB-code nodig. Dit is een landelijke code waarmee de zorgverlener kan worden herkend. Ook als de zorgverlener niet werkt met het PGB Portaal is een AGB-code nodig. U AGB-code kan aangevraagd worden op de website van Vektis.

Juiste vertegenwoordiger

In het nieuwe PGB Portaal kan alleen de (wettelijk) vertegenwoordiger/Gewaarborgde hulp inloggen die bij het zorgkantoor bekend is. Heeft u bij de SVB een andere vertegenwoordiger opgegeven? Dan kan die niet meer bij uw gegevens zodra het zorgkantoor is aangesloten op het PGB Portaal. Wij vragen u om met ons contact op te nemen indien u twee verschillende vertegenwoordigers heeft.

Hoe verder?

Als u in regio Amstelland en Meerlanden of Zuid-Holland Noord woont informeren wij u wanneer u gebruik kunt maken van het PGB Portaal. U ontvangt dan van ons een brief met meer informatie over hoe u kunt inloggen en wat het PGB Portaal voor u kan betekenen.