Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:30 – 17:00 uur. Afdeling pgb is tijdelijk van 08:30 – 14:00 uur bereikbaar.

Adres

Zorgkantoor Zorg en Zekerheid
Haagse Schouwweg 12
2332 KG Leiden

Route via Google Maps

Wij staan voor u klaar

Thumbnail Safoera

Safoera

Klantadviseur

Thumbnail Karin

Karin

Klantadviseur

Thumbnail Lieneke

Lieneke

Klantadviseur

Thumbnail Rina

Rina

Klantadviseur

Thumbnail Wout

Wout

Klantadviseur

Thumbnail Fenna

Fenna

Klantadviseur

Ik heb een pgb en wil iets wijzigen

Heeft u een persoonsgebonden budget (pgb) en wilt u ons een wijziging doorgeven? Hieronder leest u hoe u dit kunt doen.  

Pgb (gedeeltelijk) omzetten naar zorg in natura

Heeft u een pgb, en wilt u dit (deels) omzetten naar zorg in natura? Vul dan het omzettingsformulier in.

Een (nieuwe) gewaarborgde hulp aanvragen

Heeft u al een pgb en kan uw huidige gewaarborgde hulp geen gewaarborgde hulp meer voor u zijn? Dan moet er een nieuwe gewaarborgde hulp komen. Uw nieuwe gewaarborgde hulp moet een verklaring gewaarborgde hulp invullen. Uw huidige gewaarborgde hulp moet op de verklaring gewaarborgde hulp ook zijn of haar handtekening zetten, waarmee hij/zij verklaart af te zien van zijn/haar rol als gewaarborgde hulp en met uw nieuwe gewaarborgde hulp instemt.

Het kan ook zijn dat u nog geen gewaarborgde hulp heeft en dat het zorgkantoor u verplicht een gewaarborgde hulp te nemen. Als u bijvoorbeeld 16 jaar geworden bent en een van de volgende zorgprofielen heeft: 4VG, 5VG, 6VG, 7VG of een 8VG. Of als u een ander zorgprofiel heeft, maar nog geen gewaarborgde hulp en wij hebben beoordeeld dat er een gewaarborgde hulp moet komen. Of als u het zelf niet ziet zitten uw pgb te beheren en alles te regelen wat erbij komt kijken. Ook dan ontvangen wij graag van u een ingevulde verklaring gewaarborgde hulp.

Voor meer informatie over de verklaring gewaarborgde hulp kunt u de toelichting gewaarborgde hulp downloaden. 

Doorgeven dat u een wettelijk vertegenwoordiger heeft (gekregen)

Als u een wettelijk vertegenwoordiger heeft (gekregen) en wij hebben nog niet een kopie van de beschikking van de rechtbank in uw dossier, dan ontvangen wij graag alsnog een kopie van de beschikking.  

Afspraken met mijn zorgaanbieder veranderen

Verandert er iets in de zorgovereenkomst van uw zorgverlener? Meestal hoeft u alleen een wijzigingsformulier in te vullen van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

Vul in deze gevallen een wijzigingsformulier in:

  • Uw zorgverlener gaat meer of minder uren voor u werken.
  • U gaat een loonsverhoging geven aan uw zorgverlener.
  • U wijzigt de reiskostenvergoeding van uw zorgverlener.
  • U beëindigd de zorgovereenkomst.

Op de website van de SVB vindt u het wijzigingsformulier, en verdere uitleg over het wijzigen van uw zorgovereenkomst. U stuurt de wijziging zorgovereenkomst naar de SVB, maar ook wij ontvangen graag de wijziging zorgovereenkomst van u. Als er zorginhoudelijk iets wijzigt in de zorgovereenkomst, dan ontvangen wij ook graag een ingevulde zorgbeschrijving. Bijvoorbeeld als uw zorgverlener veel meer uren voor u gaat werken. Of als de zorgverlener een andere functie erbij gaat bieden, bijvoorbeeld naast persoonlijke verzorging, nu ook begeleiding individueel.

Voor meer informatie over zorgbeschrijving kunt u de toelichting zorgbeschrijving downloaden.

Een nieuwe zorgverlener aan ons doorgeven

Heeft u een nieuwe zorgverlener gevonden die u uit uw pgb wilt betalen? Dan moet u ons een zorgovereenkomst en zorgbeschrijving toesturen. Na goedkeuring door ons en door de Sociale Verzekeringsbank (SVB), kunt u uw nieuwe zorgverlener inzetten. Een blanco zorgovereenkomst vindt u op de website van de SVB. De 

Voor meer informatie over zorgbeschrijving kunt u de toelichting zorgbeschrijving downloaden.

 

Waar stuurt u de wijziging naartoe?

Bovenstaande wijzigingen kunt u doorgeven door het juiste document op te sturen naar:

Zorgkantoor Zorg en Zekerheid
T.a.v. klantondersteuning Wlz
Postbus 400
2300 AK  LEIDEN

Of e-mail het ingescande document naar klantadvies.wlz@zorgenzekerheid.nl